Lankahelvetti

TOIMITUSEHDOT

Verkkokauppa on Whop / Bonoco Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteita myy 

Henna Jokio / Lankahelvetti Osuuskunta Vuoksen Taitajat Y-tunnus 2697124-3

TILAAMINEN JA MAKSAMINEN

Tilauksen tekemisessä ja maksamisessa käytetään Bonoco Oy:n käyttöehtoja

Palveluiden ja tuotteiden ostaminen edellyttää tilin luomista Whopiin. Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Whopin verkkosivuilta. Tuotteet ja palvelut maksetaan ennakkoon. Maksupalvelut tuottaa Checkout Finland Oy.

Lankahelvetti pidättää oikeuden hinta- ja tuotemuutoksiin. Jos hintoja päivitetään on vanha hinta voimassa muutospäivää edeltävään klo 23.59 asti. Ostoskorissa olevan tuotteen hinta voi päivittyä ennen maksamista, mikäli vuorokausi vaihtuu ennen tilauksen maksamista. Tilaus lukitaan ja hinta vahvistetaan, kun Asiakas on hyväksynyt tilausehdot ja siirtynyt maksamaan tilauksen.

TOIMITUS JA TOIMITUSKULUT

Lankahelvetti käyttää tilauksen toimitukseen Postin kuljetuspalvelua. Tilaus toimitetaan Postin valitsemaan lähimpään noutopisteeseen. Asiakkaalle lähetetään ilmoitus, kun tuote on lähetetty, viestin mukana lähetetään myös Postipaketin seurantakoodi sähköpostiin. Toimituskulut ovat 6,50€/tilaus. Asiakas voi sopia myös noudon, jolloin asiakas on vastuussa tuotteen noutamisesta kohtuullisessa ajassa sovittuna aikana. Noudon aika sovitaan aina etukäteen. Asiakas valitsee nouto-vaihtoehdon tilatessa ja tilauksen jälkeen sopii noudon sähköpostitse, tekstiviestillä/whatsapilla. Nouto-osoite on Metsäsaimaankatu 4 A 11, Lappeenranta

TOIMITUSAIKA 

Tuotteiden toimitusajat ilmoitetaan tuotteiden tiedoissa. Pääsääntöisesti toimitusaika on 2-5 vuorokautta, mutta voi vaihdella tuotekohtaisesti tai toimitustavoittain. Mahdollisesti poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan verkkokaupan sivuilla erikseen. Ilmoitan myös mahdollisista viivästyksistä asiakkaalle välittömästi tilaamisen jälkeen. 

PALAUTUS-, REKLAMAATIOEHDOT JA VIRHEVASTUU

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tilauspäivämäärästä lukien. 

Personoidun (täysin uuden tuotteen, joka vaatii suunnittelun ja toteutuksen asiakkaan toiveiden mukaan) tuotteen tilauksella ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. 

Kuluttajan tulee ilmoittaa palautuksesta tai vaihdosta 14 vuorokauden kuluessa paketin lähettämisestä asiakkaalle. Ennen palautusta asiakkaan tulee olla yhteydessä sähköpostilla tai puhelimitse.

Palautettavien ja vaihdettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan, käyttämättömiä ja moitteettomassa kunnossa, jotta tuotteet voidaan jälleenmyydä. Palautettava ja vaihdettava tuote tulee paketoida huolellisesti lähetystä varten, jotta tuote ei vaurioidu. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty tai käsitelty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka. Palautuksesta aiheutuneet kustannukset maksaa asiakas. Noutamatta jätetty tilaus ei ole palautus, mahdollisista uudelleen lähetyskuluista vastaa asiakas. 

Palautus on tehtävä viipymättä palautusilmoituksen teon jälkeen, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden kuluttua tilauksen tekemisestä. Asiakkaan täytyy pystyä todistamaan tarvittaessa palauttaneensa tuotteen postiin kirjallisella todistuksella (postin/matkahuollon palautuskuitti). Jos asiakas ei pysty tätä tarvittaessa todistamaan, on myyjällä oikeus perua palautus kokonaan. 

Asiakkaan tulee aina tarkistaa paketin kunto pakettia vastaanottaessa. Jos huomaat paketissa vaurioita ilmoita asiasta viipymättä Postiin sekä Lankahelvettiin ja tee postiin korvaushakemus osoitteessa https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/korvausperusteet. Jos paketti ei saavu perille, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä mahdollisimman pikaisesti minulle Lankahelvettiin.

Reklamaatiotilanteissa olethan yhteydessä mahdollisimman pian tuotevirheen huomattuasi, jotta saadaan asia ratkaistua mahdollisimman hyvin.

Ostajan tulee ilmoittaa tavaran virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe huomataan tai virheen olisi pitänyt huomata. Lain mukaan kohtuullinen aika on vähintään kaksi kuukautta virheen havaitsemisesta. Jos reklamaatiota ei tehdä kohtuullisessa ajassa, ostaja menettää oikeutensa vedota virheeseen. Ostaja voi vedota virheeseen, vaikka hänellä ei olisi enää kuittia. 

Palautus-, reklamaatio- ja virhetilanteissa noudatetaan kuluttajasuojalakia.

Mikäli tilauksen teossa tai toimituksessa on ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme:

info@lankahelvetti.net